۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

داستان سود قرعه کشی الاغ مرده


چاک از یک مزرعه ‌دار در تکزاس یک الاغ خرید به قیمت ۱۰۰ دلار . قرار شد که مزرعه‌ دار الاغ را روز بعد تحویل بدهد . اما روز بعد مزرعه ‌دار سراغ چاک آمد و گفت : «متأسفم جوون . خبر بدی برات دارم . الاغه مرد».
چاک جواب داد : « ایرادی نداره . همون پولم رو پس بده».
مزرعه ‌دار گفت: «نمی ‌شه . آخه همه پول رو خرج کردم».
چاک گفت: «باشه. پس همون الاغ مرده رو بهم بده».
مزرعه ‌دار گفت: «می ‌خوای باهاش چی کار کنی ؟»
چاک گفت: «می‌ خوام باهاش قرعه ‌کشی برگزار کنم».
مزرعه‌ دار گفت: «نمی ‌شه که یه الاغ مرده رو به قرعه ‌کشی گذاشت»!
چاک گفت : «معلومه که می ‌تونم . حالا ببین . فقط به کسی نمی‌ گم که الاغ مرده است».
یک ماه بعد مزرعه ‌دار چاک رو دید و پرسید : « از اون الاغ مرده چه خبر ؟»
چاک گفت : «به قرعه ‌کشی گذاشتمش. ۵۰۰ تا بلیت ۲ دلاری فروختم و ۸۹۸ دلار سود کردم».
مزرعه ‌دار پرسید: «هیچ کس هم شکایتی نکرد ؟»
چاک گفت: «فقط همونی که الاغ رو برده بود . من هم ۲ دلارش رو پس دادم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر