۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

بنازم به غیرت رئیس مجلس ایران


علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران اصطلاح "مکتب ایرانی" را که توسط اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران مطرح شده بود، بحثی "پوچ" خواند که بنیان فکری آن مشخص نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس ایران روز پنج شنبه اول اردیبهشت با بیان اینکه مکتب، وابسته به فکر و ایدئولوژِی است نه جغرافیا گفت: "نمی توانیم بگوئیم مکتب مالزی یا مکتب کوبا. این حرف ها اساس و پایه ندارد و فقط باعث سرگردانی جامعه می شود."
اصولگرایان منتقد دولت در ماه های اخیر به شدت از مطرح شدن عبارت "مکتب ایرانی اسلام" توسط اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و یکی از نزدیک ترین یاران آقای احمدی نژاد، انتقاد کرده اند.
منتقدان می گویند که هواداران دولت با تأکید بر ملی گرایی ایرانی قصد دارند که آرای مخالفان حکومت مذهبی ایران را در انتخابات آینده ریاست جمهوری، به نفع طیف خود جذب کنند.
آقای لاریجانی "ایرانی گری" را موضوعی "بدون وجه عقلی و غیرمنصفانه دانست".
او گفت: "این اسلام بود که ایران را تکامل بخشید، هرچند ایرانیان هم خدماتی به اسلام کردند."
آقای لاریجانی پیش تر هم از مطرح شدن اصطلاح "مکتب ایرانی" انتقاد کرده بود.
این در حالیست که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران بارها در سخنانش به حمایت تلویحی از سخنان اسفندیار رحیم مشائی پرداخته است.
او در اسفند ماه سال گذشته گفته بود: "این که بر روی ایران تأکید می کنیم، یک نوع ناسیونالیسم خودخواهانه نیست، بلکه یک مسئولیت و مأموریت برآمده از یک تاریخ مقاومت و ایستادگی است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر